• I samarbejde med:

4 tips til din E-mail markedsføring

4 tips til din E-mail markedsføring

Skrevet af Dennis Kronborg d. 12-05-2016 kl. 11:04
Kategorier: Email-markedsføring

Når du arbejder med E-mail markedsføring er der en lang række faktorer, der er vigtige, for at du opnår succes. I dette indlæg kan du læse om de 4 vigtigste. De gælder uanset om du har erfaring med E-mail markedsføring, eller du for første gang skal opbygge en E-mail kontaktliste og sende dit første nyhedsbrev. Alt starter med…..at holde fokus Uanset om du kaster dig over SEO, SEM, Facebook annoncering, YouTube video markedsføring eller lignende, så skal du altid starte med at stille dig selv dette spørgsmål: ”Hvad ønsker jeg at opnå?” Ønsker du flere besøgende? Flere der køber, flere der booker, branding, omtale, eller noget helt tredje. Dit formål bestemmer, hvad du skal igangsætte. Og så er der en vigtig detalje, som de fleste undlader at fortælle dig:                                                        DennisK70pct Så uanset dine anstrengelser om at skabe mere trafik. Så er der rigtig mange, der så at sige ”kikker ind”, for aldrig mere at komme igen. Derfor skal du som noget af det første sørge for, at du har en nyhedsbrev tilmeldingsformular på din hjemmeside. Fordi det er din billigste og mest effektive metode til at få dine besøgende til at komme igen. Med E-mail markedsføring kan du ikke bare sende trafik til din hjemmeside igen og igen. Du får en liste af potentielle kunder som du kan markedsføre dit produkt til. ”E-mail er fantastisk af to grunde: det er billigt og supereffektivt!” Tip #1 - Tilmeldingsformularen Installer en tilmeldingsformular på din hjemmeside. Hvis ikke du har én, går du glip af penge hver eneste dag, for hvordan skal dine websitebesøgende nogensinde få fortalt dig, at de gerne vil høre fra dig? Har du allerede en tilmeldingsformular, så flyt den! Især hvis den er placeret allernederst på din hjemmeside (det der også er kendt som i footeren). Den konverterer nemlig allerdårligst, og derved får du færre tilmeldinger end hvis du placerer den i din header eller i din sidebar. Du kan læse mere om forskellige typer af tilmeldingsformularer ved at klikke her. Den bedst konverterende tilmeldingsformular er……(trommesolo)….. Pop-up tilmeldingsformularen: Skærmbillede 2016-05-12 kl. 13.33.11 En pop-up giver typisk 6-7 gange så man tilmeldte til dit nyhedsbrev. På min egen side: denniskronborg.dk opnår jeg 750% flere tilmeldte via min pop-up sammenlignet med en almindelig tilmeldingsformular. Tip #2 - Frekvens E-mail markedsføring er rigtig god til at skabe loyalitet i forhold til din virksomhed. Loyale kontakter kan du nemt konvertere til købende kunder. For at skabe loyale kontakter er det vigtigt, at du sender dit nyhedsbrev regelmæssigt. Derfor skal du vælge, hvor ofte dine kontakter skal have et nyhedsbrev. Og hold det! Hvis du sender for sjældent risikerer du at dine kontakter ”glemmer”, hvem du er. Mange er bange for at sende for ofte for at kontakterne vil afmelde sig. Min erfaring fra Bullsender, med 8 millioner afsendte E-mails dagligt, er dog at der skal meget til for at kontakter afmelder sig. Hvis ikke du har nogen der afmelder sig, sender du ikke ofte nok! Min anbefaling er at du sender 2-4 gange om måneden. Tip #3 - Emnelinje Brug tid på din emnelinje. Din emnelinje ses i E-mail klienterne og 33% af mails åbnes alene baseret på bagrund af emnelinjen. Så hvad du skriver er ikke ligegyldigt i forhold til hvor mange der åbner dit nyhedsbrev. Heldigvis kan de fleste nyhedsbrevsystemer hjælpe dig med at finde ud af hvilken emnelinje der virker bedst. Dette kendes som A/B split testing. Denne funktion gør det muligt for dig at teste 2 emnelinjer mod hinanden. Skærmbillede 2016-05-12 kl. 13.35.01 Det fungerer på den måde, at dit nyhedsbrevsystem sender dit nyhedsbrev med emnelinje X til en del af din kontaktliste, og dit nyhedsbrev med emnelinje Y til en anden del af din kontaktliste. Den emnelinje, der så modtager flest åbninger inden for et givet tidsrum sendes så til resten af din kontaktliste. Tip #4 - Statistik Din statistik giver dig særdeles værdifuld information omkring dine kontakter. Udover at kunne se hvor mange der åbner og klikker kan du også se, hvem der har åbnet eller klikket. Ligesom du kan se deres geografiske placering på det tidspunkt dit nyhedsbrev åbnes. Alle disse data lagres i nyhedsbrevsystemet og kan benyttes til at segmentere dine kontakter, så du kan sende endnu mere relevant og personligt indhold. Du kan eksempelvis sende et nyhedsbrev til dine kontakter i Nordjylland på bagrund af disse data, selvom du ikke har deres adresse. Skærmbillede 2016-05-12 kl. 13.35.56 Afhængigt af dit nyhedsbrevsystem, kan du også lave databerigelser, hvor du eksempelvis indhenter dine kontakters sociale profiler, eller opsætter Re-targeting kampagner i Facebook. Sidstnævnte gør det muligt pr. automatik at lave en målgruppe i Facebook bestående af eksempelvis de kontakter, der åbner dine nyhedsbreve eller klikker på dine links. Hold øje med din statistik, den indeholder rigtig megen nyttig viden om dine kontakter. Ønsker du at blive endnu bedre til E-mail markedsføring så start med at downloade min Guide til mine 5 mest benyttede E-mail markedsføringsværktøjer. Disse værktøjer hjælper mig til at blive mere effektiv, spare penge og få bedre resultater med E-mail markedsføring. Disse værktøjer vil også gøre en forskel for dig i din E-mail markedsføring. Guiden indeholder både gratis værktøjer og betalte værktøjer. Bonus: Gratis guide: 5 uundværlige E-mail markedsføringsværktøjer Med venlig hilsen,  Dennis Kronborg

Få besked om aktuelle aktiviteter
Få besked om aktuelle aktiviteter
Tilmeld dig Google Succes Onlines nyhedsbrev, og få alle gratis aktiviteter direkte i din indbakke.