Video er et godt værktøj til at skabe relevant content til dine modtagere. Videomateriale er nemmere at forholde sig til end fx tekster, og det er en effektiv måde at fange og engagere brugerne. Derudover giver video større mulighed for personlig interaktion. Du behøver ikke dyrt udstyr for at producere videoer. Det kan nemt gøres med en smartphone, en selfiestang og eventuelt en mikrofon – endda med et tilfredsstillende resultat.
Med over en milliard besøgende om måneden, er YouTube en effektiv platform til videoannoncering. Annoncering på YouTube kan ske via AdWords, hvor du kun betaler, når folk vælger at se dine videoer. Der findes flere forskellige annonceformater i AdWords til video:
En af de mest sete former for YouTube-annoncering er Pre Roll ads (en variant af TrueView InStream), hvor annoncen vises, før videoen afspilles. Her kan brugeren som sagt først skippe annonce efter 5 sekunder – eller vælge at se den videre derefter. Det stiller krav til annoncørerne om at skabe kreative videoer, som folk rent faktisk gider at se, og som på blot 5 sekunder skal fange brugerens interesse. Her er 5 konkrete eksempler på annoncører, der har skabt kreative og engagerende YouTube-annoncer. GEICO: Burger King: ASPCA: AlmapBBDO: Volkswagen: