• I samarbejde med:

Del 2: AdWords - Annonceudvidelser

Del 2: AdWords - Annonceudvidelser

Del 2: AdWords - Annonceudvidelser

Skrevet af Daniel Sørensen d. 19-01-2017 kl. 13:40

Nu er det er blevet tid til del 2 i gennemgangen af annonceudvidelserne. Hvis du gik glip af part 1, kan du finde den her!

Websiteinfo

Websiteinfo er en udvidelse, som minder meget om infoudvidelser, og som er kommet til senere end infoudvidelser. Websiteinfo adskiller sig på den måde, at den er mere uddybende omkring et bestemt emne. Den kan f.eks. bruges til at fremhæve: kurser, mærker i en webshop, stilarter, typer og meget mere. De forskellige emner/kategorier udvides ligeledes hele tiden. Hvis vi leger, at du er en webshop, der sælger legetøj og en køber søger ”Legetøj”, kunne du bruge udvidelsen med brands og skrive: Lego, Barbie, Brio osv. Naturligvis kan denne udvidelse også tages ned på næste niveau, som hvis køberen søger ”Lego” kunne du udvide med typer eller brands herunder: Duplo, Star Wars, Harry Potter osv. Jeg vil klart anbefale at bruge den uanset om du er håndværker eller webshop. Eksempel: Annonceudvidelser på AdWords, Succes Online, e-handel

Beskedudvidelse

Dette er en af de nyere udvidelser. Den giver din kunde eller den søgende en mulighed for at sende en besked via sms til din virksomhed. Man vælger en kontaktperson i virksomheden, som har mulighed for at modtage sms. Det er vigtigt ikke at vælge hovednummeret, da det hos mange virksomheder vil være en fastnet, reception eller andet automatisk system. Man har naturligvis ligesom med de fleste andre udvidelser, mulighed for at lave tidsindstillinger. Dette kan bruges på to måder i denne sammenhæng. Dels for at sikre personen der modtager sms’en er på arbejde, og derfor vælger man kun at vise den i arbejdstid. Eller modsat at når virksomheden har lukket, kan brugeren efterlade en besked, som du/virksomheden kan svare på dagen efter - eller med det samme. Annonceudvidelser, Succes Online, e-handel

Adresseudvidelse

Adresseudvidelser er baseret på din virksomheds placering på Google Maps, og arbejdes med i Google’s værktøj “Google My Business”. Skåret helt ind til benet, er det en applikation/service, hvor du har mulighed for at fortælle brugeren om dine åbningstider, telefonnummer, website og adresse. Sammenkoblingen til AdWords er, at du kan få din adresse og telefonnummer vist sammen med din annonce. Det smarte ved dette er f.eks. hvis du har flere afdelinger som ligger rundt omkring i landet, vil det altid være den afdeling tættest på brugeren der søger, som vises med adresse og telefonnummer. e-handel, succes online, annonceudvidelser adwords

Appudvidelse

Såfremt du har en app, har du mulighed for at lave et link som brugeren kan følge direkte ind i Google’s “Google Play” eller Apple’s “App Store”. Såfremt du har en app, uanset om det er et spil eller en form for service app, synes jeg du bør drage nytte af denne udvidelse. ehandel, succes online, digitalisering

Anmeldelsesudvidelse

Internettet er fyldt med steder hvor man kan give firmaer anmeldelser såsom: Trustpilot, Google Reviews og Facebook m.fl. Med denne udvidelse har du mulighed for at tage en anmeldelse med, som en af dine kunder har lavet omkring dig. Det behøver ikke nødvendigvis at skulle kædes sammen med en tjeneste som f.eks. trustpilot, men kan indtastes direkte i AdWords. Dog skal du være opmærksom på at det citat eller den strofe som du anvender i din annonce skal ligge offentligt tilgængelig på en URL, som Google’s team eller deres robotter tjekker for at validere, at udtalelsen er “ægte”. Husk; det ikke kun er rart for dig at få en god anmeldelse. Kunderne kan ligeledes også lide at læse gode anmeldelser, om et sted de overvejer at handle. Det siges endda, at disse kan være med til at øge klikprocenten med op til 10%, hvilket er meget! e-handel, digitalisering, succes online, annonceudvielser adwords Alt i alt kan man sige at alle udvidelserne til AdWords er vigtige, fordi de kan være med til at støtte op om dine kampagner, dit image og i det hele taget din virksomhed. Det vigtigste set fra et AdWords synspunkt er, at de alle sammen mere eller mindre bidrager en smule (nogle mere end andre) til kvalitetsscoren i dine søgeord, som i sidste ende har en konsekvens for din pris pr. klik. og din annonce vil fylde mere hvilket også er en af de store fordele.

Få besked om aktuelle aktiviteter
Få besked om aktuelle aktiviteter
Tilmeld dig Google Succes Onlines nyhedsbrev, og få alle gratis aktiviteter direkte i din indbakke.