Cirka 30 minutter fra Køge ligger Rødvig Kro & Badehotel med udsigt til Østersøen og Stevns Klint. Det kan for mange lyde som Danmarks måske nok smukkeste placering. Kathrine Hendriksen, der er medejer af Rødvig Kro & Badehotel, deltog for cirka 3 år siden på Succes Online i samarbejde med Stevns Erhvervsråd. Siden har vækstkurven kun haft en retning for det atmosfærefyldte hotel i Rødvig på Sydsjælland.
Kathrine og hendes medejer, Jonas, har drevet virksomheden i 9 år og tilbyder bl.a. ophold, a la carte restaurant, kurser og bryllupper. Inden deres deltagelse på Succes Online havde de ingen nævneværdige aktiviteter på internettet. De sidste 3 år har kro og badehotellet i Rødvig vækstet ca. 25% i omsætning og det skyldes deres arbejde med AdWords, Facebook-annoncering og tilstedeværelse på Instagram, siger Kathrine Hendriksen. Det stigende antal bookinger har bl.a. resulteret i, at kro og badehotellet har ansat 4 nye fuldtidsmedarbejdere som følge af væksten. “Succes Online har været vanvittigt godt, og vi har gået hjem og implementeret nogle af de ting, som blev gennemgået i undervisningen. Det var en øjenåbner for internettets muligheder for os”, Kathrine Hendriksen, medejer af Rødvig Kro & Badehotel. I dag arbejder virksomheden med et markedsføringsbudget, hvor 75% bruges til online markedsføring, mens de resterende 25% bruges til annoncering i bl.a. lokale aviser og turistguides.
I 2017 budgetterer Rødvig Kro & Badehotel med en omsætningsvækst på 7%. Deres ambitioner følges tæt og de modtager løbende rapporter på deres booking-konverteringer fra deres website. De får løbende tilsendt rapporter på deres KPI’er fra Google Analytics, som studeres nøje i forhold til at justere mål og indsats.