• I samarbejde med:

Har du styr på udvidede tekstannoncer i AdWords?

Har du styr på udvidede tekstannoncer i AdWords?

Har du styr på udvidede tekstannoncer i AdWords?

Skrevet af Bjarke Bekhøj d. 29-08-2016 kl. 13:21

Googles nye ændring i AdWords i form af udvidede tekstannoncer – også kaldet Expanded Text Ads – er designet til at maksimere din tilstedeværelse og præstation, når det gælder annoncering. Det betyder, at der blandt andet bliver plads til en større overskrift og mulighed for en længere beskrivelse.

Hvad går ændringen ud på?

Tidligere i år fjernede Google højresideannoncer på desktop for at gøre søgeoplevelsen mere gennemgående på tværs af devices. Google har for nylig annonceret en ændring i AdWords, som betyder, at tekstannoncerne bliver udvidet, så de er større end de tekstannoncer, du hidtil har været vant til. De største ændringer vil opleves i forbindelse med tekstplads. Hvor du før havde en begrænsning på 25 tegn til en overskrift, vil du med ændringen have to 30-tegnsoverskrifter til rådighed. Ligeledes vil beskrivelsesfeltet udvides. Med ændringen vil du altså kunne skrive 80 tegn i beskrivelsen i stedet for to gange 35 tegn. tabel Her kan du se et eksempel på henholdsvis en gammel og en ny annonce: Gammelteksempel   1 Her kommer ændringen især til udtryk i beskrivelsen, hvor du har mulighed for at skrive mere. Selvom ændringerne måske ikke ser ud af meget, kan det få stor betydning for, hvor præcis din annonce er i forhold til det, den annoncerer for.  

Hvorfor har Google lavet ændringen?

Flere og flere ser og tilgår annoncer fra mobilen, og dette forsøger Google selvfølgelig at tilgodese. Ændringen kommer i forbindelse med Googles generelle tiltag om at tage hensyn til den mobile bruger, og denne ændring tilgodeser lige præcis mobilformatet. Den udvidede tekstannonce vil blive vist på både desktop og mobil, og formatet vil automatisk blive tilpasset.  

Hvad har ændringen af betydning for dig?

Udvidelsen af tekstannoncer betyder, at du har mere kontrol over din annonce, du kan målrette bedre, og du får større mulighed for at præcisere dit budskab. Samtidig vil CTR (click through rate) kunne stige med op til 20%, fordi mere tekst vil være lig med større synlighed. Du kan derfor forvente, at flere vil klikke på din annonce. Udnyt den ekstra plads, som Google har givet dig. Skab iøjefaldende og engagerende tekstannoncer, som de søgende ikke kan lade være med at klikke på. Med venlig hilsen,  Bjarke Bekhøj

Få besked om aktuelle aktiviteter
Få besked om aktuelle aktiviteter
Tilmeld dig Google Succes Onlines nyhedsbrev, og få alle gratis aktiviteter direkte i din indbakke.